NC Lygna 19 jan-24

NC junior sprint på Lygna med fantastiske resultater for Tromsø skiklubb langrenns løpere .
Magnus Wassbakk og Noah Marius Olsen vant alle sine heat og sto dermed igjen som vinnere i klassene M17 og M18.
Mia Brustad Olsen tok en flott 6. plass i debuten i Norgescup K17 og Astrid Vaeng Bernhardsen var en fot fra å sikre seg finaleplass i K18 .
TSKL gratulerer masse og ønsker alle klubbens løpere lykke til videre i helga - på Lygna og på Storelva .

Se også hva Nordlys skriver:

Tromsø Skifestival & KM Stafett

Velkommen til Tromsø Skifestival på Templarheimen skistadion lørdag 13. og søndag 14. januar. Barneskirenn, Sonerenn, Kretsrenn og KM-stafetter
Lørdag:
Det blir arrangert barneskirenn (0-7 år), sonerenn (8-10 år), kretsrenn og SNN-cup renn nr 3 på lørdag, Klassisk stil.
Søndag:
Pga. utfordringer med å få arrangert KM stafetter på Skjervøy har Langrennskomiteen tatt en beslutning om at KM-stafettene legges til søndag 14. januar i forbindelse meg Tromsø Skifestival.
2 manns stafetter:  Klassisk stil.
Stafetter: K-K-F

Se mer om Skifestivalen her                Les innbydelsen her

Stafett for klubbens løpere

Styret i klubben har vedtatt regler for stafettuttak.
Les reglene her

Info fra om skiprepp fra klubbens smørere

Vi følger Anna i ruka

Både Anna Svendsen og Ingrid Gulbrandsen gikk videre fra prologen, med henholdsvis 21 og 26 plass.

Anna ble totalt nr 16 i dagens sprint i Ruka, nest beste norske etter Kristine S. Skistad som ble nr 3.

sesonginformasjon

Under trening kommende mandag 27. november kl. 18:00 inviteres alle foreldre til informasjonsmøte på Skihuset. Juniorene overtar trening for gruppene . Etter trening blir det kveldsmat og kakao.
Styret vil presentere seg og hva vi jobber med. Det blir gitt generell info om klubben, hvordan melde seg inn, samt hvordan melde seg på skirenn.
Styret viser kommende skirenn/aktiviteter og planer denne sesongen.
Vi ser frem til en super skisesong for TSKL, og håper så mange som mulig kan stille.
Med vennlig hilsen Styret TSKL

Beitosprinten 17-19 nov

Sesongåpning Muonio

Under søndagens 10 km fristil gikk Tone Lise Pedersen ett flott løp og ble nr 19 totalt og var beste Norske deltaker i løpet.

Følg sesongåpning langrenn i muonio

Her finner du live oppdatering for helgas sesong åpning i Muonio
tykk her

Anna ble nr 2 etter Fotofinish i finalenAnna ble nr 2 i prologen, 6/10 bak vinner Anne Kyllonnen (Fin)
Tone Lise Pedersen bl nr 17 og gikk også videre til Kvartfinalene.

Støtt Klubben som Grasrotgiver

En fluorfri virksomhet

Hva gjør vi med ski som er smurt med fluor før sesongen?

Denne uken arrangerte Norges Skiforbund webinar hvor fluorfri koordinator i NSF, Stein Olav Snesrud, delte tips og råd om hva du må gjøre med ski som er smurt med fluor før sesongstart. Her finner du et lite sammendrag fra møtet.

Les hele dokumentet her

invitasjon til klubbmøte

Styret i TSKL inviterer til klubbmøte på Skihuset torsdag 26. oktober klokken 19.00 – 21.00.

Tema for møtet er økonomien til TSKL og hvordan vi skal utvikle skiklubben de neste årene.

Vi oppfordrer alle som har et engasjement for skiklubben til å komme på møtet for å gi innspill til hvordan klubben bør utvikles.

Det blir kaffe og noe å bite i.

Geir Håvard Hanssen

Styreleder TSKL

Oppstart trening for alle grupper

Alle treningsgruppene har startet høstens treninger og trener på skistadion på Templarheimen hver mandag kl 18.  Møt gjerne opp  eller ta kontakt med trener for å prøve  skitrening i TSKL.  Fram til snøen kommer er det  variert barmarkstrening.
Her er finner du info om treningsgruppene og om tidspunkt for treningene. Trykk her

Ekstraordinært årsmøte 26 juni

På det ekstrordinære årsmøte 26 juni ble følgende styre valgt:
Vi legger ut signert protokoll senere.

Styreleder          Geir Håvard Hanssen

Nestleder           Birgitte Gustavsen

Styremedlem Erland Loso
Styremedlem Ingvild Ulrikke Jakobsen

Styremedlem Stian Sjåvik

Styremedlem William Lundberg (aktives representant)
Styremedlem Ann Merete Hjelset
Varamedlem Stian Eriksen

Trykk på bildet over for å få inn bildene fra klubbmesterskapet

KLUBBMESTERSKAP 2023

Hele 26 lag stilte på startstreken, deriblant klubbprofilene Anna Svendsen, Synne Arnesen og Noah Marius Olsen.

Se resultatlista fra klubbmesterskapet her

Merk at vinnerlaget ''Lusene'' hadde bare 1/10 sek i forskjell mellom de 2 stafettene de gikk. Fantastisk flott av  Ulv, Konrad, Åsa