Skileikgruppa (2016-2017)

Skileikgruppa er for barn født i 2016-2017. Gjennom allsidig lek og aktivitet får barna trent opp ski- og basisferdigheter. Barna blir kjent med hverandre og legger grunnlaget for skiglede livet ut!

Gjennom skileiktreningene øves barna på balanse, motorikk, tyngdeoverføring, utholdenhet og spenst gjennom lek og morsomme aktiviteter.

Vi leker mye uten staver og barna trenger kun et par ski på skileik. Smørefrie ski anbefales ikke da de egner seg dårlig for å skøyte.

Vi ønsker at foreldrene i utgangspunktet er tilstede på treningene og at noen er med som hjelpere på de ulike aktivitetene ved behov. Skikretsen tilbyr også trenerkurs for foreldre som har lyst til å bidra som trenere.

Vi tar opp barn på skileikgruppa gjennom hele høsten og vinteren. For innmelding se siden  "Bli medlem".

Ta kontakt med trener om du her interessert i at ditt barn kan prøve seg på skileikgruppa, eller bare møt opp en mandag. Velkommen!

Treningstider

Hver mandag gjennom senhøsten og hele vinteren kl. 1800-1900 på skistadion, Templarheimen.

Merk at barmarkstreningene ofte har oppmøte på Charlottenlund. Informasjon om oppmøtested gis i Spond.

Første trening høsten 2023 er mandag 25. september kl 1800 på Templarheimen. Alle gamle og nye barn født i 2016 og 2017 er velkommen for å prøve skileik. Ta gjerne med en venn :)

Spondgruppe

Trenere

Maria Korneliussen, tlf 906 36 575, maria.korneliussen@gmail.com

Sindre Aaberg Nilsen, tlf 976 53 215, S.aa.nilsen@gmail

Renn

På nyåret deltar mange av barna også på onsdagsrenn i regi av skiklubbene i Tromsø. Disse rennene foregår i Tromsdalen, på Tromsø skistadion og på Storelva skistadion. Det er opp til den enkelte familie å avgjøre om en ønsker å delta på onsdagsrennene - og om en går med eller uten tid. Mange av barna deltar også på 2-3 sonerenn i løpet av vinteren. Sonerenn er åpent for barn f.o.m det året de fyller åtte år. Noen ganger arrangeres det renn for mindre barn i forkant av sonerennet.