Bjørkestøl på befaring

Post date: Nov 26, 2010 9:58:43 AM

Hermod Bjørkestøl fra Norges Skiforbund var torsdag i Tromsø.  Idrettsbyen Tromsø jobber med planer for fremtige idrettsanlegg i Tromsø. Fremtidig skianlegg for blant annet langrenn,skiskyting  og hopp er tenkt lagt til Grønnåsenområdet. For å kunne ta stilling til om Tromsø Skiklubb Langrenn skal kunne støtte planene, får klubben bistand fra annleggskomiteen i Norges Skiforbund. I den anledning var Bjørkestøl på befaring i området. Bjørkestøl fikk også med seg kart (fra Statens Kartverk som var behjelpelig) som skal benyttes i vurderingene. Tromsø Skiklubb Langrenn ønsker vurdering på om det aktuelle området er egnet for også å kunne arrangere større skirenn. Bjørkestøl vil kunne gi en vurdering innen årsskiftet. På befaringen var også Kåre Breivik, som er nyansatt i idrettsbyen Tromsø. Se reportasjer i dagens aviser. Bildet er tatt av Ørjan Nordmo Sivertsen, itromso.