Lisens/Forsikring

Medlemmer under 13 år

Tromsø skiklubb langrenn er tilsluttet Norges idrettsforbund, og alle barn som er medlem av lag tilsluttet Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF) eller som deltar i organisert aktivitet i klubbens/lagets regi er forsikret til de fyller 13 år.

Les mer om idrettsforsikring for barn hos idrettsforbundet her

Skiforsikring/lisens for utøvere 13 år eller eldre

Fra den dagen en løper fyller 13 år må det betales lisens/skiforsikring. Lisen er obligatorisk for alle mellom 13 og 70 år som skal gå skirenn, og gir forsikring både under trening og konkurranse. Pris for årslisens er 310 kroner, og vil i sesongen 2020-21 gjelder fram til 30 sept. 2021.

Ønsker du kun å kjøpe lisens for et aktuelt skirenn kan du gjøre det, og det betales direkte til arrangøren.

For løpere 13 – 25 år koster engangslisensen kr 60.

For løpere som er 26 år og eldre koster engangslisensen kr 150.

For deltagere i trimklasser med og uten tidtaking koster engangslisens kr. 60.

I familieklasser i turrenn betales bare for to (2) engangslisenser, altså maks 120 kroner.

For mer informasjon se Skiforbundets sider om skilisens