Treningsgruppene

Treningsgruppene i TSKL

Vi ønsker å spre skiglede og gi opplæring og mestring i skiteknikk. Tromsø skiklubb langrenn er en skiklubb som har langrenn som sin idrett, men skal også jobbe aktivt for at barn og voksne har skiglede for livet.

Tromsø skiklubb langrenn har 2-3 årsklasser i samme treningsgruppe og gutter og jenter er i samme gruppe. Gruppene bruker appen Spond til å kalle inn til treninger og skirenn. For å bli med i en treningsgruppe, ta kontakt med treneren for den enkelte gruppa. Det er løpende opptak hele året.

De fleste treningene er med utgangspunkt i Tromsø skistadion på Templarheimen, men særlig i barmarksperioden tar skigruppene i bruk mange forskjellige områder til varierte aktiviteter.

Mandager kl 18 er fast tidspunkt for TSKL-treninger. De eldste gruppene har også trening på onsdag. I helgene om vinteren er det ofte renn. På søndagene om vinteren møtes mange i TSKL for å gå langtur kl. 10 fra skistadion. Her finner en noen som går i ens eget tempo og har en fin skisøndag på Tromsøya.

Informasjonssider for de enkelte gruppene:

Foreldrevettregler i TSKL

Vi setter pris på at alle foresatte setter seg i klubbens foreldrevett regler.

Foresattes oppgaver