2013-2015 gruppa (9-11 år)

Velkommen til skitrening for barn født i 2013, 2014 og 2015. På skitreningene til Tromsø skiklubb langrenn ønsker vi å lære barna å bli glade i å gå på ski gjennom allsidig trening på barmark og snø.

Skitrening i Tromsø skiklubb langrenn skal være gøy! Treningene består i hovedsak av lek/skilek og allsidige spenst, hurtighet og koordinasjonsøvelser som barna liker. Gjennom skilek øves barna på balanse, tyngdeoverføring, utholdenhet og spenst uten at vi ensidig fokuserer på teknikk på trening. Barna skal føle mestring og forhåpentligvis få en interesse for ski for livet!

Treningene foregår på barmark med joggesko før snøen kommer og endelig på snø med ski på beina - når snøen kommer.

Ta kontakt med trener for å la barnet ditt prøve seg på skitrening.

På nyåret deltar mange av barna også på onsdagsrenn i regi av skiklubbene i Tromsø. Disse rennene foregår i Tromsdalen, på Tromsø skistadion og på Storelva skistadion. Det er opp til den enkelte familie å avgjøre om en ønsker å delta på onsdagsrennene - og om en går med eller uten tid. Mange av barna deltar også på sonerenn i løpet av vinteren. Deltakelse på sonerenn er gratis for medlemmer i skiklubben.

For innmelding og treningsavgift se siden  "Bli medlem".

Treningstider

Mandag kl. 1800-1915. Om vinteren på Templarheimen. I barmarkssesongen kan det gjerne være oppmøte på Charlottenlund. Informasjon gis på forhånd i Spond.

Spondgruppe

Trener

Alida Hildonen, tlf 94036012, alida.Hildonen@icloud.com

Renn

På nyåret deltar mange av barna også på onsdagsrenn i regi av skiklubbene i Tromsø. Disse rennene foregår i Tromsdalen, på Tromsø skistadion og på Storelva skistadion. Det er opp til den enkelte familie å avgjøre om en ønsker å delta på onsdagsrennene - og om en går med eller uten tid. Mange av barna deltar også på 2-3 sonerenn i løpet av vinteren. Sonerenn er åpent for barn f.o.m det året de fyller åtte år.